W wojnie nie bierzemy udziału
Hans Christian Schwarz | Dla nas ważne jest, jak się wyróżnić, ale nie chcemy tego robić obniżając ceny – mówi szef rady nadzorczej Uniqa Polska.
Rz: W jaki sposób chcecie konkurować na polskim rynku, na którym od półtora roku trwa wojna cenowa?
Żałuję, że ta wojna trwa. To, co się w tej chwili dzieje, obniża jakość oferty i obsługi klienta, dlatego nie bierzemy w niej udziału. Dla nas ważne jest, jak się wyróżnić, ale nie chcemy tego robić, obniżając ceny. Wolimy oferować dobry produkt i dobry serwis.
Czyli?
Stawiamy na prostotę polis. Mają one być zrozumiałe tak dla oferujących je agentów, jak i dla kupujących. Chcemy też, aby sposób zawarcia z nami umowy był w jak najwyższym stopniu zautomatyzowany, a przez to szybki. Od ubiegłego roku usprawniamy sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych, zmiany wprowadziliśmy w tym roku także w mieszkaniowych.
Szybkość sprzedaży i prostota nie wystarczą do sukcesu.
To warunek wstępny. Na sukces składa się więcej czynników, dlatego np. kładziemy ogromny nacisk na szkolenie menedżerów, aby oni z kolei przekazywali pracownikom, jak należy postępować z klientem. Każdy z nich jest inny, dlatego ważne jest indywidualne podejście do każdego kupującego.
Bez ciekawej oferty rynku nie zdobędziecie. Jakie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta